Techniek Breed
Find us on
  • Home
  • Vakrichting
    • Algemeen >
      • Leerjaar 3 >
        • Presentatie PBM
        • Ws Excel 1
        • Ws Pneumatiek
        • Veilig Werken
        • Scholing en Vervolgopl. 1
        • Excursies (Bedrijfsbezoek)
      • Leerjaar 4 >
        • Ws Excel 2
        • Ws CAD
        • Ws "Pneumatiek" - 2
        • Bedrijfsstage >
          • Algemene informatie
          • Kaders en richtlijnen
          • Specifieke informatie
          • Bijlagen / formulieren
          • Beoordelings-formulier Bedrijf
    • Bouw >
      • Leerjaar 3 >
        • Bankhaak
        • Kleurencirkel
        • Vliegtuig
        • Ronde Tafel
        • Maquette Maken
        • Ws Rekenen met Maten 1
      • Leerjaar 4 >
        • Bakfiets
        • “Mijn bedrijf”
        • Ws Rekenen met Maten 2
      • Vrije Opdrachten BT >
        • Vrije Opdrachten klas 3
        • Vrije Opdrachten klas 4
    • Elektro >
      • Leerjaar 3 >
        • Basisvaardigheden ET
        • Aan de Slag in de Woning
        • Hal en Buitenlamp
        • Vrije Opdrachten klas 3 >
          • De Slaapkamer
          • Relaisgestuurde verlichting (KADER)
          • Deurbel installatie (BASIS)
          • PLC's (Kader)
        • Verlengsnoeren etc.
      • Leerjaar 4 >
        • De Woonkamer
        • Digitale Bouwstenen
        • Werken met Relais (BASIS)
        • PLC Besturing & Easy Relais (KADER)
    • Metaal >
      • Leerjaar 3 >
        • Flesopener
        • Spanplaten
        • Wandlampje
        • Getrapte As (PVC)
        • Vrije Opdrachten klas 3 >
          • MBE-Lassen (Rups)
      • Leerjaar 4 >
        • Borenstandaard
        • Pennenhouder
        • Getrapte As (Staal)
        • Memoblokhouder
      • Vrije Opdrachten MT >
        • Vrije Opdrachten klas 3
        • Borenkistje
        • Vrije Opdrachten klas 4 >
          • Fotostandaard
    • Installatie & Voertuigen >
      • Leerjaar 3 >
        • De Wasmachineaansluiting
        • De Uitstortgootsteen
        • De Wastafel
        • Lijmen, buigen en solderen 1
        • Voertuigen 1
      • Leerjaar 4 >
        • De Keuken
        • De Paneelradiator
        • Lijmen, buigen en solderen 2
        • Voertuigen 2
      • Vrije Opdrachten IT >
        • Vrije Opdracht klas 3
        • Vrije Opdrachten klas 4
    • Inleveren Toetsen
    • Wiskunde >
      • Eenheden
      • Aangezichten
    • Rekenen
  • Begrippen
    • A tot H >
      • Afvalverwerking
      • Beitel (steekbeitel)
      • Blokhaak
      • Boren >
        • Metaalboor
        • Slangenboren
      • Deur plaatsen
      • Deurslot plaatsen
      • Digi Bouwstenen >
        • "AND"-Poort (EN)
        • "NAND"-Poort (NEN)
        • "OR"-Poort (OF)
        • "NOR"-Poort (NOF)
        • "NOT"-Poort (Inverter)
      • Duimstok
      • Gereedschap kennis
      • Fietsband plakken
    • I tot P >
      • Klauwhamer
      • Lassen MBE
      • Lassen MBE (Geschiedenis)
      • Materiaal kennis
      • Moersleutel (Verstelbaar)
      • Nanometer / MU
      • PBM >
        • Adembescherming
        • Beschermende kleding
        • Gehoorbescherming
        • Gelaatbescherming
        • Handbescherming
        • Hoofdbescherming
        • Oogbescherming
        • Voetscherming
        • Valbescherming
      • Potlood
    • Q tot Z >
      • Relais
      • Rolmaat
      • Schakelingen
      • Schrijfhaak
      • Schuifmaat
      • Sifon
      • Technisch Tekenen >
        • Tekensystemen >
          • Vlakke Projectie
          • Axonometrische Projectie (3D)
          • Perspectivische Projectie
        • Tekentechnieken >
          • Schaal
          • Gebouwdelen
          • Materiaal
          • Maataanduiding
          • Lijntypen - Lijndikte
          • Bijschriften
        • Tekenfasen >
          • Voorlopig ontwerp
          • Definitief ontwerp
          • Uitvoering
        • Lay out
      • Vermogen
      • Waterpas
      • Weerstand
      • Winkelhaak
      • Zweihaak

Aansluiting op het vervolgonderwijs

De afgepaste methode is een methode die wat betreft didactiek is afgestemd op de leerlingen van het vmbo. Dit komt tot uitdrukking in de wijze waarop de leerling wordt aangesproken en de wijze van toetsen en beoordelen. De leerinhouden zijn afgestemd op die van het bve, niveau 1 (assistent-beroepsuitoefenaar). De opdrachten in leerjaar 4 van het vmbo overstijgen dit niveau en hebben overlap met de bbl-opleidingen op niveau 2.

In het algemeen geldt dat de vmbo-leerling met het diploma van de basisberoeps-gerichte leerweg kan doorstromen naar het bbl-niveau 2. De vmbo-leerling met het diploma van de kaderberoepsgerichte leerweg is toelaatbaar op de middenkader-opleidingen (bol, niveau 4). Omdat het diploma door de school wordt toegekend en in die zin losstaat van de landelijke kwalificatiestructuur, beslist de toelatende school, meestal het ROC, tot welke opleiding een leerling toelaatbaar is.

Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.