Techniek Breed
Find us on
  • Home
  • Vakrichting
    • Algemeen >
      • Leerjaar 3 >
        • Presentatie PBM
        • Ws Excel 1
        • Ws Pneumatiek
        • Veilig Werken
        • Scholing en Vervolgopl. 1
        • Excursies (Bedrijfsbezoek)
      • Leerjaar 4 >
        • Ws Excel 2
        • Ws CAD
        • Ws "Pneumatiek" - 2
        • Bedrijfsstage >
          • Algemene informatie
          • Kaders en richtlijnen
          • Specifieke informatie
          • Bijlagen / formulieren
          • Beoordelings-formulier Bedrijf
    • Bouw >
      • Leerjaar 3 >
        • Bankhaak
        • Kleurencirkel
        • Vliegtuig
        • Ronde Tafel
        • Maquette Maken
        • Ws Rekenen met Maten 1
      • Leerjaar 4 >
        • Bakfiets
        • “Mijn bedrijf”
        • Ws Rekenen met Maten 2
      • Vrije Opdrachten BT >
        • Vrije Opdrachten klas 3
        • Vrije Opdrachten klas 4
    • Elektro >
      • Leerjaar 3 >
        • Basisvaardigheden ET
        • Aan de Slag in de Woning
        • Hal en Buitenlamp
        • Vrije Opdrachten klas 3 >
          • De Slaapkamer
          • Relaisgestuurde verlichting (KADER)
          • Deurbel installatie (BASIS)
          • PLC's (Kader)
        • Verlengsnoeren etc.
      • Leerjaar 4 >
        • De Woonkamer
        • Digitale Bouwstenen
        • Werken met Relais (BASIS)
        • PLC Besturing & Easy Relais (KADER)
    • Metaal >
      • Leerjaar 3 >
        • Flesopener
        • Spanplaten
        • Wandlampje
        • Getrapte As (PVC)
        • Vrije Opdrachten klas 3 >
          • MBE-Lassen (Rups)
      • Leerjaar 4 >
        • Borenstandaard
        • Pennenhouder
        • Getrapte As (Staal)
        • Memoblokhouder
      • Vrije Opdrachten MT >
        • Vrije Opdrachten klas 3
        • Borenkistje
        • Vrije Opdrachten klas 4 >
          • Fotostandaard
    • Installatie & Voertuigen >
      • Leerjaar 3 >
        • De Wasmachineaansluiting
        • De Uitstortgootsteen
        • De Wastafel
        • Lijmen, buigen en solderen 1
        • Voertuigen 1
      • Leerjaar 4 >
        • De Keuken
        • De Paneelradiator
        • Lijmen, buigen en solderen 2
        • Voertuigen 2
      • Vrije Opdrachten IT >
        • Vrije Opdracht klas 3
        • Vrije Opdrachten klas 4
    • Inleveren Toetsen
    • Wiskunde >
      • Eenheden
      • Aangezichten
    • Rekenen
  • Begrippen
    • A tot H >
      • Afvalverwerking
      • Beitel (steekbeitel)
      • Blokhaak
      • Boren >
        • Metaalboor
        • Slangenboren
      • Deur plaatsen
      • Deurslot plaatsen
      • Digi Bouwstenen >
        • "AND"-Poort (EN)
        • "NAND"-Poort (NEN)
        • "OR"-Poort (OF)
        • "NOR"-Poort (NOF)
        • "NOT"-Poort (Inverter)
      • Duimstok
      • Gereedschap kennis
      • Fietsband plakken
    • I tot P >
      • Klauwhamer
      • Lassen MBE
      • Lassen MBE (Geschiedenis)
      • Materiaal kennis
      • Moersleutel (Verstelbaar)
      • Nanometer / MU
      • PBM >
        • Adembescherming
        • Beschermende kleding
        • Gehoorbescherming
        • Gelaatbescherming
        • Handbescherming
        • Hoofdbescherming
        • Oogbescherming
        • Voetscherming
        • Valbescherming
      • Potlood
    • Q tot Z >
      • Relais
      • Rolmaat
      • Schakelingen
      • Schrijfhaak
      • Schuifmaat
      • Sifon
      • Technisch Tekenen >
        • Tekensystemen >
          • Vlakke Projectie
          • Axonometrische Projectie (3D)
          • Perspectivische Projectie
        • Tekentechnieken >
          • Schaal
          • Gebouwdelen
          • Materiaal
          • Maataanduiding
          • Lijntypen - Lijndikte
          • Bijschriften
        • Tekenfasen >
          • Voorlopig ontwerp
          • Definitief ontwerp
          • Uitvoering
        • Lay out
      • Vermogen
      • Waterpas
      • Weerstand
      • Winkelhaak
      • Zweihaak

Visie en Werkwijze Vaksectie

De vaksectie Techniek Breed streeft ernaar om leerlingen in een veilige, actuele, contextrijke en beroepsgerichte leeromgeving opdrachten en kennis tot zich te nemen ten einde een volwaardig diploma op niveau te behalen.
Daarnaast streeft de vaksectie naar een ontspannen/gezellige en leerzame leeromgeving waar ruimte is voor de individuele interesse van de leerling.

Button Text

Werkwijze vaksectie

Om een veilige, context rijke, en leerzame omgeving te kunnen bieden zal er op het leerplein techniek rust, orde en regelmaat van de leerlingen gevraagd worden. Hiervoor zijn er op het leerplein Techniek regels opgesteld waar leerlingen zich aan moeten houden.

1. Tijdens de techniek lessen heb je de multomap TB en een gevulde etui (HB en 2H potlood, puntenslijper, 2 pennen, gum, geo-driehoek, en rekenmachine)  bij je.
2. Je gaat respectvol met docenten, mede leerlingen, materiaal en gereedschap om.
3. Op het techniekplein heb je je veiligheidsschoenen aan (ook tijdens AVO vakken!).
4. Bij te laat aanwezig  meld je je op het leerplein Techniek (bij dhr. Hoeffnagel); Zonder "te laat  brief", niet in de les.
5. Er wordt niet gestoeid, gegooid en/of gerend door  het lokaal. (Veiligheid).
6. Er wordt gesproken met elkaar  binnen een straal van één meter (op gepaste stemvolume).
7. Je bent op je eigen afdeling aan het werk en loopt niet  onnodig door het lokaal.
8. Als je hulp nodig hebt of je weet niet wat  je moet doen vraag je het de vakdocent of pleinassistent.
9. Als je het ergens niet mee eens  bent, bespreken we dit na lestijd. (geen discussie tijdens de les)

Uiteraard zijn het de vakdocenten die de leerlingen sturen en corrigeren om zich te houden aan de ze regels. Indien een Leerling zich herhaaldelijk niet aan de regels houdt nemen wij contact op met de ouders. 

Wat als ik langer over een opdracht doe door mijn eigen schuld?

Voor elke opdracht (of toets) staan genormeerde uren (Zie PTA en SBU)
Dit is de beschikbare tijd die een leerling maximaal aan een opdracht mag werken (SBU). Indien de inzet van de leerling onder de maat is en hij/zij een bepaalde opdracht niet af heeft binnen de genormeerde tijd zal de leerling deze opdracht in eigen tijd (buiten schooltijd, tot 16.30) moeten afmaken. Deze afspraak wordt gemaakt tussen de vakdocent en de leerling. De leerling zal volgens afspraak tot 16.30 aanwezig zijn totdat hij/zij geen achterstand meer heeft. De aanwezigheid op deze tijden is verplicht en zal worden vastgelegd. Het niet aanwezig zijn zal gezien worden als spijbelen en zo ook afgehandeld worden. De mentor en ouders worden hiervan tevens op de hoogte gesteld. 
Vanzelfsprekend gaat de leerling gedurende de lestijd door met een nieuwe opdracht.

Toetsen en Oefentoetsen.

Ieder theoretisch onderdeel wordt afgesloten met een Toets (Zie hiervoor het PTA). Dit cijfer telt mee voor het 3e- of 4e jaars cijfer ten einde tot een SE cijfer te komen. Een extra voor theoretische toetsen uit de lesmethode TOM is dat de leerlingen 24 uur per dag, 7 dagen per week ook oefentoetsen kunnen maken. Dit naar eigen inzicht en verantwoording van de leerling.
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.